оал≥ц≥¤ громадських орган≥зац≥й та ≥н≥ц≥атив
за в≥льну в≥д тютюнового диму ”крањну

√оловна стор≥нка

¬се про нас

ƒокументи
”часники
ѕроекти
Ѕюлетен≥
ѕрес-рел≥зи

ћи про все

Ќовини
јнал≥тика
«акони
Ќакази, постанови
–амкова  онвенц≥¤ з  онтролю над “ютюном
ƒосв≥д друз≥в
ќсновн≥ ‘акти ѕро “ютюн
Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe
—айт противосто¤ни¤ табачной индустрии
÷ентр помощи бросающим курить  ¬»“
—истема »нформации на –усском ¤зыке по ѕрофилактике јлкогольных, “абачных и прочих »нтоксикантных ѕроблем
∆урнал тех, кто не боитс¤ быть трезвым
Alcohol and Drug Information Centre - ADIC-Ukraine
 

25. ѕ≥двищенн¤ податк≥в на тютюнов≥ вироби зб≥льшить державн≥ прибутки й у той же час скоротить споживанн¤ тютюну. “ютюн Ї ун≥кально небезпечним виробом. ÷е Їдиний легально доступний споживчий продукт, що вбиваЇ при використанн≥ в точн≥й в≥дпов≥дност≥ з розпор¤дженн¤ми виробника. ”р¤ди повинн≥ використовувати вс≥ на¤вн≥ в њхньому розпор¤дженн≥ засоби дл¤ зниженн¤ споживанн¤ цих вироб≥в.

÷≥на тютюну, мабуть, Ї найб≥льшим окремим чинником, що впливаЇ на р≥вень його споживанн¤ в короткочасному план≥. ўе б≥льш важливо те, що ц≥на граЇ дуже велику роль у визначенн≥ того, ск≥льки молодих людей почнуть палити, таким чином, пом≥тно впливаючи на довгострокову тенденц≥ю споживанн¤, тому що ¤кщо люди п≥д≥йдуть до своњх 20 рок≥в, не ставши пал≥¤ми, вони навр¤д чи взагал≥ коли-небудь почнуть палити. ÷е також важливо, тому що багато п≥дл≥тк≥в ≥гнорують медичн≥ попередженн¤ ≥ починають палити, не усв≥домлюючи, що це викликаЇ залежн≥сть.  р≥м того, дотриманн¤ закон≥в про продаж неповнол≥тн≥м важко контролювати. ” ц≥лому, 10% зростанн¤ ц≥н на сигарети в середньому призводить до зменшенн¤ к≥лькост≥ випалених сигарет на 5% серед населенн¤ в ц≥лому ≥ на 10-15% серед молод≥. Ѕ≥льш висок≥ податки на тютюн до того ж легко збирати. ”р¤д вже вв≥в де¤кий податок на тютюн, тому немаЇ необх≥дност≥ розробл¤ти нову складну систему п≥двищенн¤ податк≥в.
¬становленн¤ м≥н≥мально припустимих ц≥н на тютюнов≥ вироби дозволить тримати поза ринком дошкульних до ц≥н споживач≥в (особливо молодь) ≥ може запоб≥гти тому, що вони коли-небудь почнуть палити. ¬с≥ тютюнов≥ вироби повинн≥ оподатковуватис¤ таким чином, щоб не заохочувалас¤ зам≥на сигарет ≥ншими тютюновими виробами. ÷≥ни на тютюн не повинн≥ бути частиною споживчого ≥ндексу ц≥н, щоб уникнути будь-¤кого ≥нфл¤ц≥йного ефекту на варт≥сть життЇвого ≥ндексу.
Ѕ≥льш висок≥ податки на тютюн також п≥двищують прибутки ур¤ду. „астина вирученоњ суми зрослих податк≥в на тютюн може бути використана дл¤ ф≥нансуванн¤ ≥нших напр¤мк≥в д≥й ур¤ду по контролю над тютюном. “ютюнов≥ податки варто використовувати дл¤ ф≥нансуванн¤ ус≥х вид≥в д≥¤льност≥ по контролю над тютюном, включаючи сан≥тарну осв≥ту, досл≥дженн¤ в област≥ контролю над тютюном ≥ п≥дтримку медичних служб. ѕрибутки в≥д податк≥в на тютюн можуть використовуватис¤ дл¤ ф≥нансовоњ п≥дтримки спортивних ≥ культурних под≥й, що ран≥ше спонсорувались тютюновою ≥ндустр≥Їю.
¬ 1999 роц≥ ¬сесв≥тн≥й Ѕанк опубл≥кував зв≥т з результатами багатор≥чного досл≥дженн¤ "—тримуванн¤ еп≥дем≥њ: ”р¤ди та економ≥чн≥ п≥дстави контролю над тютюном". ¬ ньому зокрема говоритьс¤: "¬ реальност≥ найб≥льш ефективним засобом в≥двол≥кти д≥тей в≥д початку пал≥нн¤ Ї п≥двищенн¤ податк≥вЕ ≈мп≥ричний досв≥д св≥дчить, що зб≥льшенн¤ податк≥в на тютюн приносить б≥льше податкових надходжень". 

26. “ютюн ¤вл¤Ї собою значний економ≥чний т¤гар, ¤кий складаЇтьс¤ з медичних витрат, обумовлених захворюван≥стю , зниженн¤м продуктивност≥ прац≥, втратами в≥д пожеж ≥ псуванн¤ майна, а також втраченого прибутку через ранню смертн≥сть.

«м≥ст

horizontal rule

http://adic-ukraine.narod.ru /coalition/

Hosted by uCoz