Коаліція громадських організацій та ініціатив
|
Прес-реліз 28 січня 2011 року Дослідження агенції Євробарометр: завдяки забороні тютюнової реклами та підвищенню тютюнових акцизів поширеність куріння в країнах ЄС зменшиласяЗа даними дослідження агенції Євробарометр, частка курців в ЄС зменшилася з 32% 2006 року до 29% 2009 року. За даними тієї ж агенції, поширеність куріння в ЄС у період 1995-2002 років зростала: з 34% до 39%. Це змусило Європейський парламент та Раду ЄС схвалити Директиву 33/2003 щодо заборони тютюнової реклами, а також Директиву 10/2002 щодо збільшення тютюнових акцизів. У період 2006-2009 років найбільшим було зменшення частки курців у Великій Британії - з 33% до 28%, Італії – з 31% до 26%, Нідерландах – з 29% до 24%, де закони щодо реклами стали більш жорстокими, та в Німеччині – з 30% до 25%, хоч в ній ще і дозволена зовнішня реклама сигарет, було суттєво підвищено тютюнові акцизи. У Франції за період з 2002 по 2009 рік частка курців зменшилась з 44% до 33%, у Данії з 43% до 29%, у Швеції – з 33% до 16%, у Фінляндії – з 26% до 21%. Згідно даних опитування Євробарометр 2009 року, 63% європейців схвалюють повну заборону реклами тютюнових виробів у місцях їх продажу, 55% виступають за повну заборону розміщувати тютюнові вироби на очах у покупців в магазинах. На тютюнових пачках в ЄС ще дозволяється використовувати брендування пачок сигарет – логотипи, кольори та інші елементи з метою просування цих виробів, але 54% європейців вважають, що всі ці елементи треба заборонити та зробити пачки сигарет безбарвно-уніфікованими. В Україні заборона реклами сигарет на зовнішніх носіях була введена в 2009 році, та, на думку Костянтина Красовського, завідувача сектором контролю над тютюном Українського інституту стратегічних досліджень МОЗ України, це стало одним з факторів суттєвого зменшення поширеності куріння в Україні у період 2005-2010 років – з 41% до 29%. Зараз на розгляді у ВР знаходиться законопроект № 5164, яким вводиться повна заборона реклами сигарет – зокрема в місцях продажу, а також спонсорства. За даними національного репрезентативного опитування 2010 року, більшість українців (70%) підтримують повну заборону реклами сигарет, тоді як у 2000 р. таку позицію поділяли лише 49% співгромадян. |