Коаліція громадських організацій та ініціатив
|
Прес-реліз В Україні повністю заборонять рекламу сигарет, а також будь-які види спонсорства та промо-акцій тютюнових виробів24 вересня 2009 р. у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №5164 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів)», який передбачає повну заборону реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів. Законопроект був поданий 15 депутатами від різних фракцій (ПР, НУНС, БЮТ, та КПУ) та є продовженням виконання Україною зобов’язань, взятих на себе відповідно до Рамкової конвенції Всесвітньої Організації охорони здоров’я із боротьби проти тютюну, яку Україна ратифікувала 2006 року. Зокрема, відповідно до положень Статті 13 Конвенції, протягом 5 років має набути чинності повна заборона на рекламу, стимулювання продажу й спонсорство тютюнових виробів. Законопроектом пропонується заборонити рекламу тютюнових виробів в мережі Інтернет, основними користувачами якої є молодь. Також законопроект передбачає заборону будь-яких промоакцій, проведення безоплатної роздачі, в тому числі для маркетингових досліджень та дегустації, а також обміну тютюнових виробів на інші товари, роботи і послуги. У разі прийняття законопроекту виробники тютюнової продукції не зможуть проводити різноманітні акції, лотереї, конкурси, події та виступати спонсорами заходів. Також мають зникнути всі смс-повідомлення, електронні розсилки, поштові листи, вкладки в пачки, які часто використовувалися в рекламних та акційних цілях виробниками. Буде заборонене зображення малюнків, які ідентифікуються чи асоціюються з тютюновим брендом, відтак тютюнові виробники не зможуть розміщувати рекламу, вказуючи на те, що на ній немає назви якоїсь конкретної торгової марки. Іншим суттєвим положенням стала заборона надання фінансової або іншої підтримки політичним партіям, спортсменам, спортивним командам, артистам та групам, а також навчальним закладам. «Це положення є вкрай важливим, оскільки ми вже маємо досвід регулярного спонсорства молодіжних концертів тютюновими виробниками - говорить Наталя Торопова, член Коаліції громадських організацій «За вільну від тютюнового диму Україну», - Це ненормально, коли вхід на концерт коштує дві пачки сигарет зазначеного бренду, і навіть підліток, який не курить, змушений їх купувати». Не менш важливою є заборона проведення інформаційних кампаній та заходів з метою профілактики куріння серед молоді за фінансової підтримки тютюнової індустрії, або пов’язаних з нею організацій, адже в світі не було зафіксовано жодного випадку, коли такі «антитютюнові рекламні кампанії» тютюнової індустрії реально знизили рівень куріння. Законопроектом забороняється розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та тютюнові вироби у місцях їх реалізації, у тому числі на елементах обладнання та оформлення місць торгівлі, за виключенням одного плаката розміром не більше 40 см на 30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них. Тобто в Україні мають зникнути всі рекламні стенди, мультимедійні екрани, тощо, які сьогодні розташовані майже в усіх точках продажу тютюнових виробів. Згідно 3 пункту ст. 2 законопроекту № 5164, штраф за порушення норм Закону щодо реклами та спонсорства складає від 30 до 50 тисяч гривень за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів. Хочемо нагадати, що Україна, ратифікувавши Рамкову конвенцію із боротьби проти тютюну, офіційно визнала, що лише повна заборона на рекламу, стимулювання продажу й спонсорство приведе до скорочення споживання тютюнових виробів. Адже ж суспільству не спадає на думку частково заборонити крадіжки, наприклад, лише по п’ятницях, або лише у тих, хто в окулярах. Контактна особа: |