оал≥ц≥¤ громадських орган≥зац≥й та ≥н≥ц≥атив
|
ѕрес-рел≥з ¬ иЇв≥ стартувала рекламна кампан≥¤ " инь курити сьогодн≥!"¬ иЇв≥ стартувала рекламна кампан≥¤ Д инь курити сьогодн≥Ф. –еклама на 30-ти щитах (розм≥ром 3 м. на 6 м.) та 40-ка с≥т≥лайтах (1,2 м. на розм≥р 1,8 м.) закликатиме ки¤н зробити крок назустр≥ч новому життю та забути про кур≥нн¤. ампан≥¤ стартувала з кв≥тн¤ ≥ триватиме до к≥нц¤ л≥та 2009 року. ≤н≥ц≥атором кампан≥њ став —в≥товий фонд боротьби з раком легень за п≥дтримки оал≥ц≥њ Д«а в≥льну в≥д тютюнового диму ”крањнуФ. Дя думаю, реклама вийшла вдала. “ексту не забагато. „≥тк≥, зрозум≥л≥ ≥люстрац≥њ, Ц каже јртем Ѕ≥денко, кер≥вник јсоц≥ац≥њ зовн≥шньоњ реклами ”крањни, ¤ка брала участь у реал≥зац≥њ проекту. Ц Ќам вдалос¤ вдало адаптувати макет та розм≥ститис¤ в правильних м≥сц¤х Ц реклама потрапл¤Ї в поле зору п≥д час пересуванн¤ по м≥стуФ, –екламн≥ плакати в иЇв≥ стали доповненн¤м до телев≥з≥йного антитютюнового рол≥ку, ¤кий з с≥чн¤ зТ¤вивс¤ на Дѕершому нац≥ональномуФ телеканал≥. Д инь курити сьогодн≥Ф Ц цей заклик хороший тим, що в≥н конкретний Ц закликаЇ до д≥њ Дтут ≥ заразФ. ћи спочатку нагадуЇмо про проблему написом Д“ютюн зТњдаЇ тебе живцемФ. ј пот≥м даЇмо ч≥тку пораду. ¬ажливо, що людина розум≥Ї, що в≥д нењ хочуть, Ц говорить зав≥дувач в≥дд≥лом контролю над тютюном ”крањнського ≥нституту стратег≥чних досл≥джень ћќ« ”крањни ост¤нтин расовський. Ц Ќа жаль, часто реклама проти кур≥нн¤ Ї неефективною, причому не т≥льки в ”крањн≥, а ≥ в багатьох ≥нших крањнах св≥ту. ѕо-перше, це повТ¤зано з тим, що важко рекламувати не-кур≥нн¤, ¤ке не Ї ан≥ товаром, ан≥ вчинком, а в≥дмовою в≥д певноњ повед≥нки. ѕо-друге, направлена на п≥дл≥тк≥в соц≥альна реклама часто не враховуЇ особливостей њх в≥ку ≥ навпаки викликаЇ у п≥дл≥тк≥в реакц≥ю протесту. ≤нод≥ така реакц≥¤ плануЇтьс¤ св≥домо, достатньо назвати рекламн≥ кампан≥њ п≥д гаслами Ђ урити? Ќа це немаЇ часу!ї та Ђя дос¤гну усп≥ху без кур≥нн¤ї, ¤к≥ були проф≥нансован≥ тютюновою ≥ндустр≥Їю. ўодо ефективност≥ соц≥альноњ антитютюновоњ реклами, пан расовський вважаЇ, що вона Ї б≥льш ефективною, коли њњ застосовують у комплекс≥ з ≥ншими заходами, направленими на зменшенн¤ р≥вн¤ тютюнокур≥нн¤. ѕ≥дн¤тт¤ ц≥н на сигарети на 1,25 Ц 2 грн., ¤ке в≥дбудетьс¤ в ”крањн≥ в травн≥, заборона зовн≥шньоњ реклами сигарет, ¤ка почала д≥¤ти з с≥чн¤ 2009 р., соц≥альна рекламна кампан≥¤ на Дѕершому нац≥ональномуФ телеканал≥, ≥ ось з кв≥тн¤ Ц ≥ на зовн≥шн≥х нос≥¤х Ц цей комплекс заход≥в, ¤к≥ краще п≥дсилюють д≥ю один одного. ¬арто доповнити њх ≥ншими ефективними заходами, такими ¤к повна заборона тютюновоњ реклами, наприклад, рекламних акц≥й дл¤ сигарет. “реба зб≥льшити розм≥р напис≥в Ц попереджень на тютюнових пачках про шкоду кур≥нн¤ та зробити њх нагл¤дними, розм≥стивши там фотограф≥њ насл≥дк≥в кур≥нн¤. “акож треба зробити вс≥ робоч≥ м≥сц¤ (включаючи ресторани та кафе) в≥льними в≥д тютюнового диму. Ќещодавно проведен≥ опитуванн¤ показали, що за останн≥ роки поширен≥сть кур≥нн¤ в ”крањн≥ почала поступово зменшуватис¤ Ц з 41% у 2005 р. до 35% у к≥нц≥ 2008 р. ÷е стало результатом тих поки що пом≥рних законодавчих зм≥н, ¤к≥ було ухвалено в ”крањн≥, та позиц≥њ громадськост≥, ¤ка все р≥шуч≥ше п≥дтримуЇ т≥ заходи, ¤к≥ здатн≥ зупинити тютюнову еп≥дем≥ю. |