Коаліція громадських організацій та ініціатив
|
Прес-реліз 14 жовтня 2008 року Заява від коаліції громадських організацій та ініціатив «За вільну від тютюнового диму Україну»Громадські організації України звинувачують гурт Еsthetic Еducation в пропаганді куріння серед молоді під час їх «тютюнового туру» Україною«Тютюновий тур» Еsthetic Еducation, який закінчився на початку жовтня, свідчить: тютюнові компанії брешуть, коли стверджують, що їхній маркетинг не розрахований на молодь. Ініціатор туру, яким може бути виробник сигарет Chesterfield компанія «Філіп Морріс», порушила дух своїх власних обіцянок. А тому, лише повна заборона реклами сигарет, в тому числі спонсорства та реклами через Інтернет, може врятувати суспільство від повторення таких ситуацій у майбутньому. 2 жовтня в Києві у виставковому комплексі «Альта-Експо» відбулося арт-шоу українського гурту Еsthetic Еducation, потрапити на який змогли ті прихильники, які показували на вході дві пачки сигарет Chesterfield. Концерт у Києві став заключним виступом в рамках «тютюнового туру» під назвою ARTEFACT. До цього в вересні виступи відбулися в експо-центрах Харкова, Львова, Одеси. На концерти можна було потрапити, зокрема, за наявності двох пачок сигарет згаданої марки. В рекламі напередодні концертів шоу називалося безкоштовним. Організатори мовчали про сигарети, а запрошували натомість взяти участь у арт-проекті – намалювати малюнок та обміняти його на перепустку на концерт. На концертах в інших містах ті, хто ігнорував пропозицію з малюванням, могли отримати таку саму перепустку, придбавши дві пачки сигарет. При цьому вже у приміщенні молодим людям пропонувалося взяти участь у різних конкурсах, частина з яких рекламувала сигарети. Однак з невідомих причин у Києві пройти в центр «Альта-Експо», де відбувався заключний концерт, в певний момент було дозволено винятково тим, в кого були сигарети. Незалежно від участі у акції з малюнками. Ми розглядаємо цей концертний тур як приклад відвертого підсаджування української молоді на наркотичну речовину, якою є тютюн. Це відбувалося завдяки залученню до пропаганди куріння молодіжних кумирів. Ми закликаємо організаторів концерту та гурт Еsthetic Еducation попросити пробачення у юних прихильників гурту, їх батьків та всього суспільства. Батьки відпустили своїх дітей на концерт, а не бігати купувати сигарети і дихати потім отруйним тютюновим димом. Ми вимагаємо від організаторів припинити підсаджувати молодь на куріння вишуканими рекламними акціям. Зокрема, в запрошенні на арт-шоу було сказано, що його представляє «ART-ательє Chesterfield». Ми звертаємо увагу суспільства на те, що Україна - світовий аутсайдер у боротьбі з курінням – займає 7 місце серед 132 країн світу за його поширенням. А тому суспільство не має права гратися в ігри тютюнових рекламістів. Ми звертаємо увагу громадськості на важливий факт, що якщо ініціатором рекламного шоу була компанія «Філіп Морріс», якій належить бренд Chesterfield, то тоді «Філіп Морріс» порушила дух своїх власних обіцянок. Тоді ми маємо факт, коли слова розходяться з ділом. «Ми не розглядаємо молодих людей як своїх майбутніх клієнтів... Ми не хочемо, щоб молодь палила... – заявлено на сайті «Філіп Морріс». (див. http://www.philipmorrisinternational.com/UA/pages/ukr/FAQ/FAQ.asp) На жаль, якщо рекламну акцію дійсно влаштував цей знаний виробник сигарет, ми маємо випадок, який засвідчує, що суспільство надалі не може довіряти тютюновим компаніям. А тому, лише повна заборона реклами сигарет, в тому числі і спонсорства, конкурсів та реклами в Інтернеті, які сьогодні дозволені, є єдиним засобом відчутно обмежити можливість підсаджувати молодь на куріння. «Тютюнові тури» мають залишитися в історії! Яка ж позиція «Філіп Моріс» з приводу повної заборони реклами? «Ми не думаємо, що заборона реклами вирішить проблему паління серед молоді. Тут відіграють роль й інші аспекти: вплив однолітків, молодіжна культура та вплив сім'ї...», - зазначає компанія. У випадку, якщо організатором є компанія «Філіп Моріс», ми маємо випадок ще одного прикладу порушення духу своїх обіцянок. Адже «тютюновий тур» Еsthetic Еducation доводить, що такі важливі для боротьби з молодіжним курінням «інші аспекти», як «молодіжна культура», також є під контролем тютюнових грошей. Тому лише повна заборона реклами є логічним рішенням, щоб зупинити процес залучення нових курців. Саме на повній забороні реклами наполягає і ВООЗ, конвенцію якої щодо тютюну підписала і Україна. Адже ж суспільству не приходить в голову дозволити, наприклад, вибіркові крадіжки, лише по п’ятницях, і лише у тих, хто в окулярах. В історії з тютюновими концертами прикро й те, що басист гурту Еsthetic Еducation Юрій Хусточка був одним зі 100 відомих людей країни, які декілька місяців тому підтримали «Маніфест українців проти куріння» (www.manifest.kiev.ua). Відомі українці закликали суспільство почати чесно протидіяти курінню, зокрема, пообіцяли особисто не брати участь в акціях, які організує тютюнова індустрія. Звичайно, ми розуміємо, що Маніфест має не юридичну, а швидше моральну силу. Але без пафосного моралізаторства ми впевнені, що пропаганда сигарет на масових концертах для молоді є помилкою гурту Еsthetic Еducation і організатора, яким може бути компанія «Філіп Морріс». Адже куріння, за скромним зізнанням на сайті виробника сигарет Chesterfield компанії «Філіп Морріс», «вбиває і викликає залежність». Натомість, ми впевнені, що завтра куріння залишиться в минулому. Нові покоління українців будуть вільні. Бо брехня, навіть естетична, врешті-решт програє.
Координатор Витяги з інтернет-блогівЖиві та неупереджені враження молодих людей від концерту(Увага! Лексика, орфографія та пунктуація збережені без змін за виключенням нецензурних висловів). http://severyn.livejournal.com/40929.html (наразі закритий доступ) Концерт с нетерпением ожидаемый всеми киевскими фанатами «эстетов» вылился в great disappointment. Знаю, найдутся люди, которые будут говорить: «Да ладно тебе, чувак. Все было зашибись!.. Ну, потолкались часок в очереди - чего уж там!..», но я в жизни с ними не соглашусь. Настолько говняной организации я так сходу и не припомню. Впрочем, хрен с ней, с организацией. Помню, в Зеленом театре было почти то же самое. Но там не предлагали КУПИТЬ ДВЕ ПАЧКИ ЧЕСТЕРФИЛДА чтобы попасть на БЕСПЛАТНЫЙ КОНЦЕРТ!!! Терпеть не могу когда меня имеют. Особенно, если это
происходит в такой циничной форме, как на проходной «Альта-экспо». А ведь как
хорошо начиналось! В воскресенье я отправил рисунок на Artticket, на неделе
пробежался со скотчем и афишами в руках просторами родной Альма-матер, сегодня
утром получил ответ, забрал пригласительный и ходил целый день довольный в
предвкушении действа. Как-то не бросилась поначалу в глаза дебильная надпись на
пригласительном: «Лише для осіб, яким виповнилося 18 років (?!) і які курять
(?????!!!!). При собі мати паспорт (!!!). Діє фейсконтроль». Короче, я развернулся и ушел. Жаль было потраченного на расклеивание афиш времени, бессонной ночи креатива, когда рисовал апликацию для Artticket (кому интересно, смотрите у меня в ЖЖ), но переступить через свои принципы я не смог. Я - некурящий и ненавидящий сигареты - должен покупать какую-то ****** отраву и смотреть как ею травятся дети. Милиции на вас нет, уроды долбанные! Какой паспорт, какой к **** фейс-контроль? Отдельный вопрос к группе. Ребята, вы что, не видели
пригласительных? Не нашли другого спонсора (еще б наркодилеров взяли в спонсоры
гыг)? И нах все эти понты с обменом рисунков? Сделайте платный вход как на
«Антенне» и на том успокойтесь... Менше з тим. До зустрічі на Контрактах в суботу.
http://tanyathecutie.livejournal.com/235459.html Як я розчарувався у Esthetic Education навіть не слухаючи їх музики. Дехто вже знає, що 02.10.08 у Київі у Альта-експо мав
відбутись концерт (організатори його обізвали якось інакше, але суть від того не
змінилась), у якому основою був їх виступ. Мені дуже сподобалась ідея
обміну квитків («флаєрів») на малюнки. Наскільки ж цинічно у такому світлі звучить їх назва, прислухайтесь: esthetic (?!) education (??!!!)
Прес-центр Коаліції громадських організацій |