Коаліція громадських організацій та ініціатив
за вільну від тютюнового диму Україну

Головна сторінка

Все про нас

Документи
Учасники
Проекти
Бюлетені
Прес-релізи

Ми про все

Новини
Аналітика
Закони
Накази, постанови
Рамкова Конвенція з Контролю над Тютюном
Досвід друзів
Основні Факти Про Тютюн
Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe
Сайт противостояния табачной индустрии
Центр помощи бросающим курить КВИТ
Система Информации на Русском языке по Профилактике Алкогольных, Табачных и прочих Интоксикантных Проблем
Журнал тех, кто не боится быть трезвым
Alcohol and Drug Information Centre - ADIC-Ukraine
 

12 грудня 2001 року

Закон про імітацію захисту від тютюнового диму 

Коаліція закликає народних депутатів голосувати проти проекту Закону "Про обмеження вживання тютюнових виробів" (№ 7163). 

13 грудня 2001 року в порядок денний Верховної Ради внесено проект Закону "Про обмеження вживання тютюнових виробів" (№ 7163) для голосування в другому читанні. Коаліція вважає вкрай необхідним прийняття законодавчих актів, які дійсно захищали б людей від тютюнового диму та зменшували розповсюдженість куріння. Уважне вивчення законопроекту показує, що він не здатен досягти декларованих у ньому цілей.

1) Законопроект ніби-то захищає людей від тютюнового диму у всіх закритих приміщеннях, але "крім місць, визначених власником". Згідно законопроекту орендарі приміщень будуть "зобов'язані відвести та обладнати спеціальні місця для куріння" навіть якщо в них немає потреби.

2) Законопроект ніби-то забороняє обманювати споживачів назвами типу "легкі сигарети", але лише "відповідно до міжнародних зобов'язань України". Та коли ми дочекаємось цих зобов'язань?

3) Законопроект ніби-то забезпечує надання "інформації про перелік шкідливих для здоров'я людини речовин, що містяться в тютюнових виробах", але вимагає, щоб у тютюновому димі, що є справжньою небезпекою, визначався лише вміст смол та нікотину.

4) Законопроект ніби-то вводить різноманітні попередження на пачках сигарет, але "кожен виробник тютюнових виробів вибирає з переліку попереджень". Реально це буде означати, що щорічно ми будемо бачити лише одне попередження.

5) Законопроект ніби-то має статтю "Реклама тютюнових виробів", але з проекту, схваленого в першому читанні, вилучено визначення реклами.

Перелік вад законопроекту можна продовжити, а позитивні його риси такі незначні, що нездатні вплинути на рівень тютюнокуріння. У світі є надійний показник ефективності законодавства з контролю над тютюном - ставлення тютюнової індустрії, бо зменшення рівня паління загрожує її прибуткам. Щодо редакції закону у першому читанні, то всі тютюнові фабрики України, крім "Філіп Морріс" виступили проти неї, заявивши, що закон "знищить конкуренцію на користь однієї фабрики". Зараз тютюнові фабрики не мають суттєвих заперечень. Не дивно, бо законопроект лише імітує "запобігання поширенню вживання тютюнових виробів, забезпечення охорони здоров'я громадян від шкідливого впливу тютюнового диму". 

Поганий закон гірше від відсутності закону. Депутати, голосуйте проти!

horizontal rule

http://adic-ukraine.narod.ru /coalition/

Hosted by uCoz