| |
ћодель закону про контроль над тютюновими виробами
÷ей јкт спр¤мований на заборону реклами ≥ пропаганди тютюну, на виконанн¤ правил щодо складу, маркуванн¤ ≥ мон≥торингу тютюнових вироб≥в, на контроль пал≥нн¤ в громадських м≥сц¤х, на робочих м≥сц¤х ≥ в транспортних засобах, на регулюванн¤ д≥¤льност≥ тютюновоњ промисловост≥ ≥ на регулюванн¤ продажу тютюнових вироб≥в молодим люд¤м.
1. ÷ей јкт можна цитувати п≥д назвою "јкт про онтроль над “ютюновими ¬иробами".
¬изначенн¤ терм≥н≥в
2. ” цьому јкт≥ пон¤тт¤:
"рекламувати" означаЇ будь-¤к≥ комерц≥йн≥ д≥њ з метою спри¤нн¤ поширенню виробу, включаючи використанн¤ спонсорства, використанн¤ самого виробу, його образу чи пон¤тт¤ про нього, його торговоњ марки, назви сорту чи найменуванн¤ виробника;
"анал≥тик" означаЇ людину, призначену анал≥тиком тютюнових вироб≥в;
"м≥сце, призначене дл¤ пал≥нн¤" означаЇ м≥сце, що не Ї закритим прим≥щенн¤м, ¤ке призначене дл¤ пал≥нн¤ в≥дпов≥дно до п≥дрозд≥лу 12(2);
"прим≥щенн¤, призначене дл¤ пал≥нн¤" означаЇ закрите прим≥щенн¤, що призначено дл¤ пал≥нн¤ в≥дпов≥дно до п≥дрозд≥лу 12(2);
"дистриб'ютор" означаЇ людину, зайн¤ту продажем тютюнових вироб≥в не т≥льки в роздр≥бн≥й торг≥вл≥, до них в≥дноситьс¤ ≥
њх виробник або ≥мпортер;
"прац≥вник" означаЇ людину, найн¤ту роботодавцем;
"роботодавець" означаЇ людину, що наймаЇ одного або б≥льше чолов≥к ≥ ¤кий в остаточному п≥дсумку несе в≥дпов≥дальн≥сть за конкретне м≥сце;
"≥нспектор" означаЇ людину, призначену ≥нспектором по тютюнових виробах;
"виробник", до ¤ких в≥дноситьс¤ будь-¤ка корпорац≥¤, що
пов'¤зана з виробником;
"ћ≥н≥стр" означаЇ ћ≥н≥стра, обов'¤зком ¤кого Ї адм≥н≥струванн¤ цього закону ≥ будь-¤ких пов'¤заних з ним постанов;
"упаковка" означаЇ будь-¤ку пачку, коробку, обгортку або ≥ншу тару, у ¤к≥й звичайно продаютьс¤ тютюнов≥ вироби в роздр≥бн≥й торг≥вл≥;
"передбачен≥" означаЇ потр≥бн≥ за правилами;
"роздр≥бний торговець" означаЇ людину, зайн¤ту в будь-¤кому б≥знес≥, що
включаЇ продаж тютюну вроздр≥б;
"пал≥нн¤" означаЇ також триманн¤ будь-¤кого запаленого тютюнового виробу;
"тютюновий вир≥б" означаЇ будь-¤кий продукт, зроблений з тютюну ≥ призначений дл¤ використанн¤ шл¤хом пал≥нн¤, вдиханн¤, жуванн¤, уживанн¤ через ротову порожнину ≥
п≥дшк≥рно;
"торгова марка" означаЇ будь-¤ку торгову марку,
незалежно в≥д того, зареЇстровано њњ чи н≥, чи реЇстрована вона взагал≥ ¤к така ≥ будь-¤ка п≥знавана њњ верс≥¤;
"робочий прост≥р" означаЇ будь-¤кий внутр≥шн≥й або ≥нший закритий прост≥р, у ¤кому прац≥вники виконують своњ обов'¤зки, ≥ м≥стить у соб≥ будь-¤кий
прилеглий коридор, хол, сходову площадку, л≥фт, кафетер≥й,
туалет або ≥нше м≥сце загального користуванн¤, що його так≥ прац≥вники в≥дв≥дують п≥д час свого робочого дн¤.
ћета
3. ћета цього јкту пол¤гаЇ в тому, щоб в≥дпов≥сти в законодавчому пор¤дку на нац≥ональну проблему сусп≥льного здоров'¤, що викликаЇ пост≥йну ≥ зростаючу
турботу, ≥, зокрема:
а. захистити здоров'¤ людей враховуючи
переконлив≥ дан≥, що довод¤ть участь впливу тютюнового диму у виникненн≥ численних
захворювань, що призвод¤ть до ≥нвал≥дност≥ ≥ летального результату;
b. захистити молодих ≥ вс≥х ≥нших людей, до розумного ступен¤, в≥д спонуканн¤ споживати тютюнов≥ вироби ≥ наступноњ залежност≥ в≥д цих вироб≥в;
c. п≥двищити розум≥нн¤ сусп≥льством шкоди споживанн¤ тютюну, шл¤хом ефективного наданн¤ в≥дпов≥дноњ ≥нформац≥њ споживачам тютюнових вироб≥в;
d. захистити людей, у розумному ≥ можливому ступен≥ в≥д небезпек мимов≥льного вдиханн¤ тютюнового диму;
e. зд≥йснювати контроль над тютюновими виробами ≥ над поширенн¤м цих вироб≥в таким чином, щоб це в≥дпов≥дало ц≥л¤м сусп≥льноњ охорони здоров'¤.
–еклама
4 |
(1) |
Ќ≥кому не дозвол¤Їтьс¤ рекламувати будь-¤к≥ тютюнов≥ вироби. |
|
(2) |
Ќ≥кому не дозвол¤Їтьс¤ поширювати дл¤ розгл¤ду, опубл≥куванн¤, передач≥ по рад≥о та телебаченню або ≥ншим способом, в≥д ≥мен≥ ≥ншоњ людини, рекламу будь-¤кого тютюнового виробу. |
5 |
|
Ќезважаючи на розд≥л 4, роздр≥бний торговець, кр≥м тих, кому заборонено торгувати тютюновими виробами, може: |
|
(a) |
виставл¤ти тютюнов≥ вироби на продаж у м≥сц≥ роздр≥бноњ торг≥вл≥, за умови, що це дозволено законом ≥ задовольн¤Ї вимогам, що можуть бути передбачен≥; |
|
(b) |
розташовувати на торговому м≥сц≥ знак, ¤кий показуЇ, що тут
пропонуютьс¤ на продаж тютюнов≥ вироби, за умови, що на цьому знаку також представлено таку ≥нформац≥ю з приводу здоров'¤, ¤ку може бути передбачено, ≥ знак в≥дпов≥даЇ ≥ншим вимогам, що можуть бути встановлен≥. |
6 |
|
Ќ≥кому не дозвол¤Їтьс¤ використовувати назву сорту або торгову марку тютюнових вироб≥в або ≥нш≥ комерц≥йн≥ асоц≥ац≥њ з тютюновими виробами у своњх сусп≥льних звертанн¤х |
|
(a) |
у ¤ких виражаЇтьс¤ п≥дтримка людин≥ або к≥льком люд¤м, ≥нституту, будинку, м≥сцевост≥, осв≥тн≥й, культурн≥й установ≥ або спортивн≥й орган≥зац≥њ, д≥¤льност≥ або под≥њ; |
|
(b) |
у ¤ких виражаЇтьс¤ под¤ка за ф≥нансовий чи ¤кий-небудь ≥нший внесок, переданий виробником або ≥мпортером тютюнових вироб≥в людин≥, груп≥ людей, ≥нституту, будинку, м≥сцевост≥, орган≥зац≥њ у фонд розвитку д≥¤льност≥ або орган≥зац≥њ под≥њ. |
7 |
(1) |
∆оден дистриб'ютор не маЇ
права проводити безкоштовну роздачу тютюнових вироб≥в або доставл¤ти тютюнов≥ вироби будь-¤к≥й особ≥ з метою њхнього наступного поширенн¤ без сплати њхньоњ реальноњ ринковоњ вартост≥. |
|
(2) |
Ќ≥кому не дозвол¤Їтьс¤ пропонувати подарунок, товари, знижку або поверненн¤ гот≥вкою чи право участ≥ в будь-¤кому змаганн≥, лотерењ або гр≥ покупцю тютюнових вироб≥в з розум≥нь майбутньоњ покупки; або будь-¤к≥й особ≥, що надаЇ ¤кий-небудь доказ такоњ покупки. |
8 |
(1) |
∆оден виробник або ≥мпортер тютюнових вироб≥в, ¤кий маЇ право використовувати будь-¤ку торгову марку в асоц≥ац≥њ з такими виробами, ≥ н≥¤ка ≥нша особа, що д≥Ї на правах або з дорученн¤ виробника чи ≥мпортера, не
маЇ права: |
|
|
(a) застосовувати цю торгову марку тютюнового виробу на будь-¤кому ≥ншому продукт≥, кр≥м тютюнового виробу або його
упаковки чи тари, у ¤к≥й тютюнов≥ вироби продаютьс¤ або перевоз¤тьс¤; |
|
|
(b) використовувати под≥бну торгову марку в будь-¤к≥й форм≥ з метою реклами будь-¤коњ орган≥зац≥њ, серв≥су, д≥¤льност≥ або под≥њ. |
|
(2) |
Ќ≥кому не дозвол¤Їтьс¤ поширювати, продавати або пропонувати до продажу чи виставл¤ти на продаж будь-¤к≥ товари, що мають на соб≥ марку тютюнового виробу, кр≥м самих тютюнових вироб≥в або будь-¤кого упакуванн¤ чи тари, у ¤к≥й тютюновий вир≥б продаЇтьс¤ або транспортуЇтьс¤. |
“ютюнов≥ вироби
9 |
|
Ќ≥кому не дозвол¤Їтьс¤ виробл¤ти або ≥мпортувати тютюнов≥ вироби, що не в≥дпов≥дають установленим правилами стандартам. |
10 |
(1) |
∆оден дистриб'ютор не маЇ
права продавати чи пропонувати до продажу тютюнов≥ вироби, ¤кщо на упакуванн≥ продукту не розм≥щене в≥дпов≥дно до правил попередженн¤ з приводу впливу цього продукту на здоров'¤ чи будь-¤коњ ≥ншоњ передбаченоњ ≥нформац≥њ ≥ необх≥дного правилами списку токсичних складових виробу ≥, де це застосовано, складових виникаючого в результат≥ згор¤нн¤ продукту диму, ≥з зазначенн¤м к≥лькост≥ цих складових, обм≥рюваних ≥ наведених у форм≥ списку передбаченоњ форми ≥ виду. |
|
(2) |
∆одному дистриб'ютору не дозвол¤Їтьс¤
продавати або пропонувати до продажу тютюнов≥ вироби, ¤кщо на упакуванн≥, у ¤к≥й м≥ститьс¤ вир≥б, зображено будь-¤кий напис, картинка чи граф≥чне зображенн¤, кр≥м назви, назви сорту тютюнового виробу, попередженн¤ ≥ списку, згаданих у п≥дрозд≥л≥ (1) ≥ ≥ншоњ ≥нформац≥њ, що може бути передбачена чи може вимагатис¤ зг≥дно з ≥ншими законами чи правилами. |
|
(3) |
Ќезважаючи на п≥дрозд≥л (2), дистриб'ютор може виставл¤ти тютюнов≥ вироби з написом, картинкою чи з граф≥чним зображенн¤м, ¤ки хоча ≥ не вимагаютьс¤, але можуть бути дозволен≥ правилами. |
|
(4) |
∆оден дистриб'ютор не маЇ
права продавати чи пропонувати до продажу сигарети, ¤кщо одиниц¤ продажу не Ї пачкою, що м≥стить передбачену к≥льк≥сть сигарет. |
11 |
(1) |
ожен виробник чи ≥мпортер тютюнових вироб≥в передбаченого класу зг≥дно з ц≥м п≥дрозд≥лом
повинен надавати ћ≥н≥стру в передбачених форм≥ ≥ вигл¤д≥ ≥ через передбачен≥ пром≥жки часу
зв≥ти, у ¤ких повинн≥ вказуватис¤ складов≥ цих продукт≥в ≥, де застосовно, складов≥ диму, що виникаЇ в результат≥ згор¤нн¤ продукту, ≥з зазначенн¤м к≥лькост≥ цих складових. |
|
(2) |
ожен виробник чи ≥мпортер тютюнових вироб≥в передбаченого класу в≥дпов≥дно до цього п≥дрозд≥лу
повинен представл¤ти ћ≥н≥стру в передбачених вигл¤д≥ ≥ форм≥ ≥ через передбачен≥ пром≥жки часу
зв≥ти, у ¤ких маЇ бути зазначено к≥льк≥сть тютюнових
вироб≥в, випущених чи ≥мпортованих цим виробником чи ≥мпортером, ≥ к≥льк≥сть даноњ продукц≥њ, проданоњ виробником чи ≥мпортером. |
|
(3) |
ожен виробник чи ≥мпортер тютюнових вироб≥в передбаченого класу зг≥дно з цим п≥дрозд≥лом
повинен представл¤ти ћ≥н≥стру в передбачених вид≥ ≥ форм≥ ≥ через передбачен≥ пром≥жки часу зв≥ти по ≥мпорту, експорту, виробництву ≥ маркетингу тютюнових вироб≥в. ÷≥ зв≥ти повинн≥ також м≥стити будь-¤к ≥ншу ≥нформац≥ю, що може бути передбачена в≥дпов≥дно до цього п≥дрозд≥лу. |
|
(4) |
¬с¤ ≥нформац≥¤, передбачена цим розд≥лом, повинна бути доступною дл¤ громадськост≥. |
|
(5) |
∆оден дистриб'ютор не маЇ
права продавати чи пропонувати до продажу промислово виготовлен≥ сигарети, ¤кщо: |
|
|
(а) вих≥д на одну сигарету смол, безводного, безн≥котинового конденсату сигаретного диму, обм≥рюваного методами, передбаченими в п≥дрозд≥л≥ (1) вище, н≥ж:
i. 15 мг на сигарету з (чи п≥сл¤) 1 с≥чн¤ 2000 року,
ii. 12 мг на сигарету з (чи п≥сл¤) 1 с≥чн¤ 2004 року; |
|
|
(b) вир≥б не в≥дпов≥даЇ под≥бним подальшим чи ≥ншим правилам, що можуть бути встановлен≥. |
«ахист в≥д мимов≥льноњ схильност≥ д≥њ тютюнового диму
12 |
(1) |
ожен роботодавець ≥ будь-¤ка людина, що д≥Ї в≥д ≥мен≥ роботодавц¤ повинна проконтролювати, щоб кожна людина була огороджена в≥д впливу пал≥нн¤ в будь-¤к≥й точц≥ робочого простору чи в громадських м≥сц¤х, що знаход¤тьс¤ п≥д контролем цього роботодавц¤. |
|
(2) |
–оботодавець може вид≥лити дл¤ пал≥нн¤ закрит≥ прим≥щенн¤, що знаход¤тьс¤ у веденн≥ цього роботодавц¤, за умови, що ц≥ прим≥щенн¤ звичайно не зайн¤т≥
тими, хто не курить, ≥ що прац≥вники не зобов'¤зан≥ заходити в ц≥ прим≥щенн¤ при виконанн≥ своњх обов'¤зк≥в, ≥ що ц≥ прим≥щенн¤ звод¤ть до м≥н≥муму вплив тютюнового диму на ≥нших людей ≥ в≥дпов≥дають подальшим вимогам, що можуть бути передбачен≥. |
13 |
(1) |
Ќ≥кому не дозвол¤Їтьс¤ курити в будь-¤кому прим≥щенн≥ робочого простору чи в громадському м≥сц≥, що знаходитьс¤ у веденн≥ цього роботодавц¤, за вин¤тком призначеного дл¤ пал≥нн¤ прим≥щенн¤ чи призначеного м≥сц¤ дл¤ пал≥нн¤. |
|
(2) |
–оботодавець повинний ч≥тко пов≥домити прац≥вникам ≥ присутн≥м в установ≥ про заборону, викладену у п≥дрозд≥л≥ (1) ≥ про м≥сце розташуванн¤, ¤кщо вони Ї, призначених дл¤ пал≥нн¤ прим≥щень ≥ м≥сць, що знаход¤тьс¤ п≥д контролем роботодавц¤, шл¤хом розм≥щенн¤ в≥дпов≥дних наочних знак≥в чи ¤к може бути передбачено. |
14 |
(1) |
–оботодавець може не визначати зону дл¤ пал≥нн¤ в≥дпов≥дно до п≥дрозд≥лу 12(2) у л≥таку чи транспортному засоб≥, що перевозить пасажир≥в за платню чи винагороду. |
|
(2) |
ѕрац≥вник, ¤кому стаЇ в≥домо про те, що пасажир курить, а це суперечить розд≥лу 13, у л≥таку, пот¤з≥, транспортному засоб≥ чи на корабл≥, що знаходитьс¤ у веденн≥ роботодавц¤, повинен попросити пасажира утриматис¤ в≥д пал≥нн¤. |
|
(3) |
якщо пасажир в≥дмовл¤Їтьс¤ п≥дкоритис¤ проханню, зробленому в≥дпов≥дно до п≥дрозд≥лу (2), роботодавець повинний зажадати, щоб пасажир вийшов на найближч≥й за розкладом зупинц≥, що буде сл≥дом за в≥дмовою пасажира п≥дкоритис¤. |
15 |
|
Ќ≥що з розд≥лу 13 чи 14 не впливаЇ на виконанн¤ ≥ншого закону чи правила або частини закону щодо подальшого захисту людей в≥д впливу тютюнового диму. |
ѕродаж тютюну
16 |
|
“ютюнов≥ вироби не можуть продаватис¤ в: |
|
(a) |
л≥карн¤х, кл≥н≥ках, аптеках чи ≥нших установах охорони здоров'¤; |
|
(b) |
школах, коледжах, ун≥верситетах; |
|
(c) |
спортивних чи атлетичних установах; |
|
(d) |
≥нших м≥сц¤х, ¤к може бути передбачено. |
17 |
|
“ютюнов≥ вироби не можуть продаватис¤: |
|
(a) |
через торгов≥ автомати; |
|
(b) |
на полках самообслуговуванн¤; |
|
(c) |
по поштовому замовленню; |
|
(d) |
будь-¤ким ≥ншим методом, що може бути передбачений. |
18 |
|
Ѕудь-¤к≥й дистриб'ютор тютюнових вироб≥в чи роздр≥бний торговець дл¤ того щоб поширювати чи продавати тютюнов≥ вироби, повинний придбати л≥ценз≥ю, дотримуючись передбаченоњ процедури, ≥ повинний додержуватись умов, передбачених даною л≥ценз≥Їю. |
19 |
(1) |
ожний, хто даЇ чи будь-¤ким ≥ншим способом надаЇ будь-¤кий тютюновий вир≥б особ≥ молодше в≥с≥мнадц¤ти рок≥в, вважаЇтьс¤ винним у правопорушенн≥. |
|
(2) |
якщо людина обвинувачуЇтьс¤ в правопорушенн≥ в≥дпов≥дно до п≥дрозд≥лу (1), ¤к захист не розц≥нюЇтьс¤ той факт, що обвинувачуваний був переконаний, що людин≥, ¤к≥й тютюновий вир≥б був проданий, переданий чи доставлений будь-¤ким ≥ншим чином, виповнилос¤ в≥с≥мнадц¤ть рок≥в чи б≥льше на момент зд≥йсненн¤ правопорушенн¤, кр≥м тих випадк≥в, коли обвинувачуваний зд≥йснив вс≥ необх≥дн≥ кроки, щоб узнати в≥к людини, ¤к≥й тютюновий вир≥б був проданий, переданий чи доставлений у будь-¤к≥й ≥нший спос≥б. |
¬иконанн¤ закон≥в, правопорушенн¤, покаранн¤ й адм≥н≥струванн¤
20 |
|
ћ≥н≥стр може призначити ¤к ≥нспектора по тютюнових виробах чи ¤к анал≥тика тютюнових вироб≥в будь-¤ку людину, ¤ка, на думку ћ≥н≥стра, маЇ достатню квал≥ф≥кац≥ю, щоб бути призначеною на цю посаду. « метою вт≥ленн¤ в д≥ю розд≥ла 19, ћ≥н≥стр може призначити ¤к ≥нспектор≥в людей, ¤к≥ молодш≥ 18 рок≥в. Ѕудь- ¤к≥й призначений у такий спос≥б ≥нспектор повинний працювати п≥д кер≥вництвом призначених ≥нспектор≥в по тютюнових виробах, ¤ким виповнилос¤ 18 рок≥в чи б≥льше. |
|
|
(“ут варто ввести додатков≥ розд≥ли, що погоджен≥ ≥з законами даноњ крањни.) |
|
|
(” де¤ких крањнах законом визначалос¤ створенн¤ ‘онд≥в «м≥цненню¤ «доров'¤ чи –ади —понсорства в ≥нтересах «доров'¤, щоб керувати фондами дл¤ спонсоруванн¤ з метою зм≥цненн¤ здоров'¤ заход≥в, що ран≥ше спонсорувались тютюновими компан≥¤ми. —творенн¤ таких фонд≥в чи рад рекомендуЇтьс¤ ћ≥жнародною неур¤довою коал≥ц≥Їю проти тютюну (INGCAT) та ¬ќќ«, ≥ бажано визначити в закон≥ њхню структуру ≥ д≥ю). |
ѕравила
|
|
(“ут можуть бути конкретно розписан≥ детальн≥ вимоги, що повинн≥ бути передбачен≥ зг≥дно з розд≥лами 5, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17 ≥ 18). |
|