Коаліція громадських організацій та ініціатив
|
Світовий досвід контролю над тютюномТютюнова індустрія - це не просто фабрики, які задовольняють потреби окремих громадян. Ні, це мережа заходів (формування ціни, винаходження нових добавок до рецептури, оформлення пачки, реклама, спонсорство, конкурси, покликаних залучити у залежність від нікотину якнайбільше людей. Держави світу законодавчо намагаються регулювати активність тютюнової індустрії. ПродуктДержавні органи можуть (і повинні заради здоров'я громадян) контролювати вміст речовин, які викликають залежність та шкоду, встановлювати допустимий вміст смол, окису вуглецю та інших токсичних речовин. Упаковка і назваЗаконодавчо закріплюються медичні попередження на пачках сигарет, коректність вказаної інформації про склад виробу, контролюється розмір пачки, привабливість їх зовнішнього оформлення, забороняються дезінформуючі назви (легкі, м'які). РекламаДержава має можливість заборонити або обмежити пряму рекламу тютюнової продукції, рекламу тютюну дітям та підліткам, рекламу торгових марок, використання тютюнових емблем на нетютюнових виробах, спонсорство культурних та спортивних заходів. ЦінаПідвищення ціни на 10% зменшує споживання в середньому по світі на 4%. Законодавством може бути закріплено ставку податку та митного збору, а також розподілення отриманих бюджетом грошей (фінансування клінік з лікування тютюнової залежності, профілактичних програм тощо.) ПродажЗакон контролює місце, де можна продавати сигарети, зменшує кількість таких місць, в тому числі забороняє продавати сигарети дітям, а також через торгові автомати, зобов'язує розміщати інформацію про шкоду для здоров'я та способи позбавитись залежності в місцях продажу сигарет. Держава також ставить перепони контрабанді тютюнових виробів. Наприклад, Італія вимагає, щоб на кожному блоці сигарет стояла позначка, яка б дозволяла визначити місце виробництва та першого оптового покупця сигарет. Завдяки цьому виробники не можуть продавати свої сигарети контрабандистам. СпоживанняВводяться обмеження по можливості споживання тютюну в громадських місцях, і це часто є стимулом до кидання палити. Політика фірм і організацій також може бути спрямована на заборону паління на робочому місці, в місцях споживання, виробництва та продажу харчових продуктів, в медичних установах. |