Прес-реліз 28 січня 2011 року

Коаліція громадських організацій та ініціатив
за вільну від тютюнового диму Україну

Головна сторінка

Все про нас

Документи
Учасники
Проекти
Бюлетені
Прес-релізи

Ми про все

Новини
Аналітика
Закони
Накази, постанови
Рамкова Конвенція з Контролю над Тютюном
Досвід друзів
Основні Факти Про Тютюн
Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe
Сайт противостояния табачной индустрии
Центр помощи бросающим курить КВИТ
Система Информации на Русском языке по Профилактике Алкогольных, Табачных и прочих Интоксикантных Проблем
Журнал тех, кто не боится быть трезвым
Alcohol and Drug Information Centre - ADIC-Ukraine
 

Прес-реліз

28 січня 2011 року 

Дослідження агенції Євробарометр: завдяки забороні тютюнової реклами та підвищенню тютюнових акцизів поширеність куріння в країнах ЄС зменшилася

За даними дослідження агенції Євробарометр, частка курців в ЄС зменшилася з 32% 2006 року до 29% 2009 року. За даними тієї ж агенції, поширеність куріння в ЄС у період 1995-2002 років зростала: з 34% до 39%. Це змусило Європейський парламент та Раду ЄС схвалити Директиву 33/2003 щодо заборони тютюнової реклами, а також Директиву 10/2002 щодо збільшення тютюнових акцизів.

У період 2006-2009 років найбільшим було зменшення частки курців у Великій Британії - з 33% до 28%, Італії – з 31% до 26%, Нідерландах – з 29% до 24%, де закони щодо реклами стали більш жорстокими, та в Німеччині – з 30% до 25%, хоч в ній ще і дозволена зовнішня реклама сигарет, було суттєво підвищено тютюнові акцизи.

У Франції за період з 2002 по 2009 рік частка курців зменшилась з 44% до 33%, у Данії з 43% до 29%, у Швеції – з 33% до 16%, у Фінляндії – з 26% до 21%.

Згідно даних опитування Євробарометр 2009 року, 63% європейців схвалюють повну заборону реклами тютюнових виробів у місцях їх продажу, 55% виступають за повну заборону розміщувати тютюнові вироби на очах у покупців в магазинах.

На тютюнових пачках в ЄС ще дозволяється використовувати брендування пачок сигарет – логотипи, кольори та інші елементи з метою просування цих виробів, але 54% європейців вважають, що всі ці елементи треба заборонити та зробити пачки сигарет безбарвно-уніфікованими.

В Україні заборона реклами сигарет на зовнішніх носіях була введена в 2009 році, та, на думку Костянтина Красовського, завідувача сектором контролю над тютюном Українського інституту стратегічних досліджень МОЗ України, це стало одним з факторів суттєвого зменшення поширеності куріння в Україні у період 2005-2010 років – з 41% до 29%. Зараз на розгляді у ВР знаходиться законопроект № 5164, яким вводиться повна заборона реклами сигарет – зокрема в місцях продажу, а також спонсорства.

За даними національного репрезентативного опитування 2010 року, більшість українців (70%) підтримують повну заборону реклами сигарет, тоді як у 2000 р. таку позицію поділяли лише 49% співгромадян.

horizontal rule

http://adic-ukraine.narod.ru/coalition/