Коаліція громадських організацій та ініціатив
за вільну від тютюнового диму Україну

Головна сторінка

Все про нас

Документи
Учасники
Проекти
Бюлетені
Прес-релізи

Ми про все

Новини
Аналітика
Закони
Накази, постанови
Рамкова Конвенція з Контролю над Тютюном
Досвід друзів
Основні Факти Про Тютюн
Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe
Сайт противостояния табачной индустрии
Центр помощи бросающим курить КВИТ
Система Информации на Русском языке по Профилактике Алкогольных, Табачных и прочих Интоксикантных Проблем
Журнал тех, кто не боится быть трезвым
Alcohol and Drug Information Centre - ADIC-Ukraine
 

Прес-реліз

31 травня 2010 року

Всесвітній день без тютюну 2010: заберемо ласо у ковбоя-смерті!

Щороку 31-го травня Всесвітня організація охорони здоров’я відзначає Всесвітній день без тютюну. 2010 року темою дня було обране питання протидії тютюновим компаніям у їхній рекламі сигарет, спрямованих на жінок та дівчат. У зв’язку з цим Всесвітня організація охорони здоров’я звертається до урядів країн з проханням заборонити будь-яку рекламу сигарет, як це передбачено Рамковою конвенцією ВООЗ із боротьби проти тютюну, яку вже ратифікували 168 країн, в тому числі і Україна.

Останніми роками поширеність куріння серед жінок та дівчат в Україні зменшується. Так, у 2005 р. щоденно курило 17% дорослих жінок, тоді як сьогодні 7-8%. Це значить, що в країні близько 2 мільйонів жінок-курців. Ще півмільйона жінок курить час від часу. Також в Україні зменшується рівень куріння серед чоловіків з 62% у 2005 році до 47% зараз.

Куріння серед жінок в Україні є менш поширеним, ніж серед жінок Західної Європи. Адже за часів СРСР жінка з сигаретою підлягала осуду. Натомість сьогодні українські жінки та молоді дівчата є ласою мішенню для транснаціональних тютюнових компаній, які контролюють український та світовий ринок сигарет.

Це добре видно за кількістю жіночих марок, які з’явилися на ринку за останні роки, та масовому переходу колись суто чоловічих брендів в нішу «гламуру», тонких сигарет та молодіжного дизайну.

Сьогодні тютюнові компанії в Україні популяризують куріння в такі способи, як спонсорство популярних серед молоді концертів, через рекламу в мережі Інтернет, аудиторію якої, як відомо, складає молодь, через промоакції з роздачі різноманітних подарунків, що викликає позитивні емоції, а також через рекламу в місцях продажу – на плакатах, екранах, підставках в касах тощо.

У Верховній Раді ще у вересні 2009 року 15 народних депутатів з 4 фракцій зареєстрували законопроект № 5164, яким передбачено повну заборону тютюнової реклами. Законопроект вже підтриманий двома профільними комітетами – з питань свободи слова і інформації та з питань охорони здоров’я, але ще досі не винесений на розгляд Верховної Ради.

«Ми звертаємося до керівництва Верховної Ради, до народних депутатів з проханням нарешті винести законопроект на розгляд в сесійну залу та прийняти Закон про повну заборону тютюнової реклами, – говорить Ганна Гопко, координатор Коаліції громадських організацій «За вільну від тютюнового диму Україну» та ГО «Життя». – Заборонити тютюнову рекламу по ТБ та на зовнішніх носіях на вулиці, але дозволити в Інтернеті та магазинах, як це відбувається зараз - це те ж саме, що дозволити злочини, але лише по четвергах. Сподіваємося, що депутати підтримають повну заборону реклами, спонсорства та стимулювання продажу сигарет, щоб все нові і нові підлітки та жінки не ставали жертвами креативу тютюнових корпорацій».

У Всесвітній день без тютюну Коаліція громадських організацій «За вільну від тютюнового диму Україну» проведе акцію «Заберемо ласо у «ковбоя смерті», мета якої - привернути увагу влади до необхідності повної заборони реклами сигарет.

Під час акції група танцюристок, яка символізує дівчат-підлітків, стурбованих своєю крутістю, станцює танок. Але на них розпочнуть полювання на конях «ковбої смерті», які символізують сигаретні компанії. «Ковбої смерті» піймають своїм ласо дівчаток, та тягнутимуть їх до себе. Дівчата вже не зможуть звільнитися з пастки. Але українська молодь – не одинока. На допомогу їм приходить українське суспільство, в особі «зірок», які мають вирвати ласо, яке символізує рекламу сигарет, з рук «ковбоя-смерті».

 

horizontal rule

http://adic-ukraine.narod.ru /coalition/

Hosted by uCoz