Коаліція громадських організацій та ініціатив
за вільну від тютюнового диму Україну

Головна сторінка

Все про нас

Документи
Учасники
Проекти
Бюлетені
Прес-релізи

Ми про все

Новини
Аналітика
Закони
Накази, постанови
Рамкова Конвенція з Контролю над Тютюном
Досвід друзів
Основні Факти Про Тютюн
Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe
Сайт противостояния табачной индустрии
Центр помощи бросающим курить КВИТ
Система Информации на Русском языке по Профилактике Алкогольных, Табачных и прочих Интоксикантных Проблем
Журнал тех, кто не боится быть трезвым
Alcohol and Drug Information Centre - ADIC-Ukraine
 

Прес-реліз
2 листопада 2009 року

Тютюнові корпорації підняли ціни на сигарети, не чекаючи набуття чинності нових ставок акцизу

Під прикриттям підвищення акцизу виробники в черговий раз намагаються отримати додатковий прибуток

22 жовтня Верховна Рада підтримала законопроект 4707, який, серед іншого, передбачає суттєве підвищення ставок акцизу на тютюнові вироби. Тютюнові корпорації розгорнули кампанію з метою переконати Президента України не підписувати цей законопроект.

Проте, не чекаючи рішення Президента, вони підвищили з 1 листопада максимальні роздрібні ціни на деякі марки сигарет, про що повідомляє сайт Державної податкової адміністрації http://sta.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=115703&cat_id=74370

Наприклад, ціна пачки «Прилуки особливі» зросте на 2,50 грн. (з 4,75 до 7,25), Прима Люкс – на 2,25, Тройка – на 2,60, R1 та Monte Carlo Blue – на 3 гривні, Glamour та Winston Classic – на 3,7 гривні, Camel Silver та Lucky Strike – на 4 гривні.
Дані ДПА показують, що ціни на деякі марки сигарет також підвищувались у вересні і жовтні 2009 року, хоча ставка акцизу тоді не мінялася. Наприклад, ціни на пачку сигарет без фільтру з серпня по листопад зростають: «Козак» – з 2,90 до 4,40, а «Ватра» – з 3,00 до 5,00 гривень.

«Коли Президент України підпише закон про підвищення акцизів і цей закон буде опубліковано, виробникам сигарет доведеться сплачувати акцизи по новим ставкам. Вони могли б дочекатися цього рішення і підняти ціни вже з грудня, хоча це означало б для них втрату частини прибутку. Але тютюнові корпорації хочуть гарантувати свої прибутки за будь-яких обставин і роблять це за рахунок курців, на захист яких вони ніби то виступають», – каже завідувач відділом контролю за тютюном Українського інституту стратегічних досліджень МОЗ України Костянтин Красовський.

Нові ставки акцизу передбачають підвищення цін на сигарети всіх марок на величину до 40%, що визнають і самі представники тютюнових корпорацій. Проте реально вони підвищили ціни на деякі марки на 50-65%. І після травневого підвищення акцизів ціни на сигарети зросли на більшу величину, ніж вимагали нові ставки (http://adic-ukraine.narod.ru/coalition/pres/pr-080.htm). Все це показує лицемірство позиції тютюнових компаній щодо контрабанди сигарет в Україну через різницю цін з сусідніми країнами. Якщо б вони насправді боялися такої контрабанди, то підвищували б ціни трохи менше, ніж вимагає акциз. Проте для місцевих менеджерів тютюнових корпорацій головним є збереження прибутків їх іноземних акціонерів, і тому, втрачаючи в обсягах продажу, вони намагаються компенсувати це збільшенням прибутку з кожної пачки.

Зараз представники тютюнових корпорацій жаліються, що через підвищення акцизів обсяги виробництва сигарет у 2009 році, у порівнянні з 2008 роком, скоротилися на 14%. Варто нагадати, що Україна переживає економічну кризу, і загальні обсяги промислового виробництва в країні за цей час зменшилися майже на 30%, наприклад, виробництво одягу зменшилося на 32%. Натомість, незважаючи на падіння обсягу продажу сигарет з 91 до 81 млрд. штук, вартість їх виробництва та реалізації навіть зросла на 1 млрд. гривень, що говорить про суттєве зростання безподаткової ціни сигарет. Так, за перші 9 місяців 2009 року обсяг легального ринку сигарет в Україні становив приблизно 18 млрд. гривень, з них 6 млрд. – акцизи та 3 млрд. ПДВ, тобто вартість виробництва та реалізації плюс прибуток – 9 млрд. гривень, тоді як за аналогічний період 2008 року обсяг ринку становив приблизно 12 млрд. гривень, з них 2 млрд. – акцизи та 2 млрд. ПДВ, тобто вартість виробництва та реалізації плюс прибуток становили приблизно 8 млрд. гривень.

Тому, ми вкотре закликаємо всіх курців не оплачувати як підвищені акцизи, так і прибутки тютюнових корпорацій, а натомість кидати курити.

Контактна особа:
Устінова Олександра
Координатор прес-центру
Коаліції громадських організацій та ініціатив
«За вільну від тютюнового диму Україну»
044 278 48 95, 095 828 13 38
o.ustinova@krasni.com.ua

horizontal rule

http://adic-ukraine.narod.ru /coalition/

Hosted by uCoz