Коаліція громадських організацій та ініціатив
за вільну від тютюнового диму Україну

Головна сторінка

Все про нас

Документи
Учасники
Проекти
Бюлетені
Прес-релізи

Ми про все

Новини
Аналітика
Закони
Накази, постанови
Рамкова Конвенція з Контролю над Тютюном
Досвід друзів
Основні Факти Про Тютюн
Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe
Сайт противостояния табачной индустрии
Центр помощи бросающим курить КВИТ
Система Информации на Русском языке по Профилактике Алкогольных, Табачных и прочих Интоксикантных Проблем
Журнал тех, кто не боится быть трезвым
Alcohol and Drug Information Centre - ADIC-Ukraine
 

ПРЕС-РЕЛІЗ
29 травня 2007 року

Право на чисте повітря, вільне від тютюнового диму, є невідчужуваним правом людини

Стаття 50 Конституції України проголошує: “Кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля”.  Наукові дані недвозначно підтверджують, що забруднення повітря тютюновим димом є причиною смерті, хвороб та інвалідності. Вторинний тютюновий дим (ВТД) офіційно класифікується як канцероген, тобто речовина, що викликає у людей злоякісні пухлини. Він також викликає серцево-судинні захворювання. З ВТД також пов'язані і інші захворювання як серед дорослих, так і серед дітей: інфекції дихальних шляхів, бронхіт, астма, інфекції середнього вуха, синдром раптової дитячої смерті…

В 2006 році Україна ратифікувала Рамкову конвенцію з боротьби проти тютюну, Стаття 8 якої зобов’язує нашу країну прийняти та здійснювати ефективні заходи, що забезпечують захист від впливу тютюнового диму на робочих місцях усередині приміщень, у громадському транспорті й у закритих та інших громадських місцях.

В 2005 році за ініціативою М.Є.Поліщука Верховна Рада України ухвалила Закон “Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення”. Стаття 13 цього закону забороняє куріння тютюнових виробів на робочих місцях та в громадських місцях.

Виконання положень законодавства України та Рамкової конвенції ВООЗ в Україні є явно незадовільним. Хоча міліція вже склала більше 10 тисяч протоколів за статтею 175-1 КупАП, складається враження, що застосування цієї статті залежить лише від ставлення начальника міліції в конкретному місті: настільки нерівномірно розподіляється кількість протоколів. Позитивним рухом є прийняття відповідних постанов міських рад (Черкаси, Луцьк, Донецьк тощо), в яких розширено список місць, де заборонено куріння, і те, що до контролю виконання постанов залучені різні управління місцевих рад.

З 1 липня 2006 року прискорився процес повного або часткового звільнення від тютюнового диму ресторанів України. Як показує досвід різних країн, звільнення ресторанів від диму може суттєво покращити стан здоров’я як працівників ресторанів, так і відвідувачів. Економічні показники ресторанної галузі в цілому лише зростають.

Ми закликаємо:

1. Санітарно епідеміологічну службу – залучитися до забезпечення безпеки життєдіяльності людини шляхом контролю існуючого законодавства щодо очищення повітря від тютюнового диму на всіх робочих місцях, включаючи бари та ресторани.

2. Органи місцевого самоврядування – ухвалити постанови про впорядкування тютюнокуріння на своїй території, використовуючи досвід тих міст, де такі постанови було прийнято та реалізовано.

3. Верховну Раду України – внести зміни в чинне законодавство, які б передбачали: а) встановлення відповідальності посадових осіб за порушення норм про звільнення робочих місць від тютюнового диму; б) захист здоров'я підприємців, працівників і решти людей, шляхом повного звільнення від тютюнового диму всіх внутрішніх громадських і робочих місць, включаючи бари і ресторани; в) заборону на вхід до зон, де дозволено куріння, особам віком до 18 років. 

Додаткову інформацію можна отримати за телефонами: 4515901, 80504165202.

horizontal rule

http://adic-ukraine.narod.ru /coalition/

Hosted by uCoz