оал≥ц≥¤ громадських орган≥зац≥й та ≥н≥ц≥атив
за в≥льну в≥д тютюнового диму ”крањну

√оловна стор≥нка

¬се про нас

ƒокументи
”часники
ѕроекти
Ѕюлетен≥
ѕрес-рел≥зи

ћи про все

Ќовини
јнал≥тика
«акони
Ќакази, постанови
–амкова  онвенц≥¤ з  онтролю над “ютюном
ƒосв≥д друз≥в
ќсновн≥ ‘акти ѕро “ютюн
Tobacco Control and Public Health in Eastern Europe
—айт противосто¤ни¤ табачной индустрии
÷ентр помощи бросающим курить  ¬»“
—истема »нформации на –усском ¤зыке по ѕрофилактике јлкогольных, “абачных и прочих »нтоксикантных ѕроблем
∆урнал тех, кто не боитс¤ быть трезвым
Alcohol and Drug Information Centre - ADIC-Ukraine
 

„ому ми виступаЇмо проти акц≥њ корпорац≥њ ‘≥л≥п ћорр≥с
"—тoп продажу сигарет неповнол≥тн≥м"

ћоже здатис¤ дивним, що  оал≥ц≥¤ "«а в≥льну в≥д тютюнового диму ”крањну" виступаЇ проти програми, ¤ка декларуЇ мету скоротити р≥вень пал≥нн¤ серед п≥дл≥тк≥в. ћи виступаЇмо проти акц≥њ корпорац≥њ ‘≥л≥п ћорр≥с, тому що переконан≥, що дана акц≥¤ не т≥льки не дос¤гне ц≥Їњ мети, але ≥ може зробити пр¤мо протилежний вплив. ќсь наш≥ аргументи:

1. ћи дов≥р¤Їмо даним наукових досл≥джень. ” 1999 роц≥ був опубл≥кований зв≥т ¬сесв≥тнього Ѕанку "—тримуванн¤ еп≥дем≥њ: ”р¤ди та економ≥чне п≥дгрунт¤ боротьби проти тютюну", де узагальнен≥ дан≥ нов≥тн≥х досл≥джень. “ам, зокрема, сказано: "≤снуюч≥ види обмежень на продаж сигарет молод≥ Ї неефективними нав≥ть у крањнах ≥з високими прибутками. ” реальност≥ найб≥льше ефективним засобом в≥двернути д≥тей в≥д початку пал≥нн¤ Ї зб≥льшенн¤ податк≥в на тютюн. ¬исок≥ ц≥ни запоб≥гають початку пал≥нн¤ серед де¤ких д≥тей ≥ п≥дл≥тк≥в ≥ заохочують до зменшенн¤ споживанн¤ тих, хто вже початк≥в курити... «агальна заборона реклами тютюну може зменшити попит на 7 %. ќбмеженн¤ пал≥нн¤, безумовно, принос¤ть вигоди тим, хто не курить, ≥ можуть скоротити поширен≥сть пал≥нн¤". “аким чином, ≥снують заходи, що можуть бути ефективними щодо п≥дл≥ткового пал≥нн¤, ≥ заходи, ¤к≥ ефекту дати не можуть.
‘≥л≥п ћорр≥с виступаЇ проти цих ефективних заход≥в скороченн¤ пал≥нн¤ ≥ п≥дтримуЇ ¤вно неефективн≥.  орпорац≥¤, що працюЇ заради прибутку, не може поводити себе ≥накше.

2. «аклики до продавц≥в не продавати сигарети д≥т¤м не можуть дати результату в умовах ”крањни, тому що будь-¤кий продавець розум≥Ї, що це означаЇ в≥дмовитис¤ в≥д прибутку на користь конкурента. ” 1999 роц≥ було проведене опитуваннн¤ б≥льш 4000 п≥дл≥тк≥в 13-16 рок≥в ≥з 100 навчальних заклад≥в  иЇва. Ћише 2% п≥дл≥тк≥в, ¤к≥ кур¤ть, сказали, що прот¤гом м≥с¤ц¤ були випадки, коли њм в≥дмовили в продаж≥ сигарет. ≤снуюча система штраф≥в за продаж сигарет неповнол≥тн≥м неефективна ≥ практично не застосовуЇтьс¤ (нам не в≥домо жодного випадку покаранн¤ продавц¤). Ѕ≥льш ефективною могла б бути система покарань, що передбачаЇ вилученн¤ л≥ценз≥њ на торг≥влю тютюном у порушник≥в, але ‘≥л≥п ћорр≥с скромно замовчуваЇ про можлив≥сть введенн¤ такоњ системи.

3. Ќав≥ть ¤кщо вс≥ продавц≥ магазин≥в в≥дмовл¤тьс¤ продавати сигарети д≥т¤м, залишаЇтьс¤ ц≥лком контрольована крим≥нальними структурами мережа так званих "бабусь", що продають, серед ≥ншого, контрабандн≥ сигарети. Ѕагато хто з "бабусь" торгують на одному м≥сц≥ роками ≥ давно вже не б≥дн≥. Ќеобх≥дно в≥дмовитис¤ в≥д помилкового сп≥вчутт¤ до учасник≥в ц≥Їњ крим≥нальноњ мереж≥ ≥ поступово л≥кв≥дувати њњ. ј ‘≥л≥п ћорр≥с шкодуЇ цих неб≥дних бабусь ≥ пропонуЇ видати њм патенти, адже ц¤ крим≥нальна структура допомагаЇ њм збувати великий обс¤г сигарет дорослим ≥ д≥т¤м.

4. ќсоблив≥сть п≥дл≥тковоњ психолог≥њ складаЇтьс¤ в тому, що ¤кщо наполегливо повторювати заклики не робити того, що можна робити дорослим, то це викликаЇ зворотню реакц≥ю. ‘≥л≥п ћорр≥с прекрасно знаЇ це, ≥ засвоњв тактику "перетворенн¤ тухлого ¤йц¤ в заборонний пл≥д".  ольоров≥ нал≥пки ≥ лист≥вки служать лише одн≥Їњ ц≥л≥ - збудити в п≥дл≥тк≥в бажанн¤ купити сигарети, незважаючи на заборону, ≥ про¤вити в цьому свою доросл≥сть ≥ незалежн≥сть.

5. якщо п≥дл≥тки не будуть починати курити до 18 рок≥в, то тютюнова ≥ндустр≥¤ незабаром розоритьс¤. ¬≥домо, що ¤кщо людина жодного разу не курила до 18 рок≥в, то вона, ¤к правило, курити вже не буде. ƒл¤ зам≥щенн¤ тих м≥льйон≥в курц≥в, що вмирають або кидають курити, тютюновоњ ≥ндустр≥њ необх≥дн≥ нов≥, ≥ њм н≥де њх уз¤ти, кр≥м ¤к серед п≥дл≥тк≥в. ќбнародуван≥ в≥дпов≥дно до р≥шенн¤ суду в —Ўј внутр≥шн≥ документи тютюновоњ ≥ндустр≥њ переконливо показують, що тютюнов≥ ф≥рми таЇмно розвивали стратег≥њ маркетингу дл¤ д≥тей, привселюдно прис¤гаючи в протилежному. ” вже згаданому опитуваннн≥ 9 % п≥дл≥тк≥в  иЇва сказали, що представники тютюновоњ ≥ндустр≥њ пропонували њм безкоштовн≥ сигарети. 

якщо корпорац≥¤ ‘≥л≥п ћорр≥с д≥йсно хоче знизити р≥вень продажу сигарет д≥т¤м, ми пропонуЇмо њй так≥ д≥њ:

1. «абезпечити, що продукц≥¤ компан≥њ ‘≥л≥п ћорр≥с б≥льше не буде продаватис¤ в тих магазинах, де представниками державних орган≥в або громадських орган≥зац≥й заф≥ксован≥ факти продажу сигарет неповнол≥тн≥м (ми вважаЇмо, що профес≥онали торг≥вл≥ тютюном знають, ¤к цього домогтис¤).

2. ѕровести опитуваннн¤ з метою встановленн¤ загального обс¤гу продажу сигарет неповнол≥тн≥м ≥ частини продукц≥њ ф≥рми ‘≥л≥п ћорр≥с у цьому обс¤з≥. ƒомагатис¤ зниженн¤ обс¤гу продаж≥в ф≥рми ‘≥л≥п ћорр≥с неповнол≥тн≥м (ми вважаЇмо, що профес≥онали маркетингу тютюну знають, ¤к цього домогтис¤). 

3. ѕ≥драхувати на основ≥ даного опитуваннн¤ обс¤г прибутк≥в, що одержуЇ ф≥рма ‘≥л≥п ћорр≥с в≥д продажу сигарет неповнол≥тн≥м ≥ виплатити цю суму ћ≥н≥стерству охорони здоров'¤ на л≥кувальн≥ програми дл¤ д≥тей.

4. ѕ≥драхувати, ¤кий щор≥чний прибуток розраховуЇ одержати ф≥рма ‘≥л≥п ћорр≥с в≥д того, що њхн¤ продукц≥¤ викликаЇ в тепер≥шн≥х п≥дл≥тк≥в залежн≥сть, що змусить њх прот¤гом багатьох рок≥в купувати сигарети ‘≥л≥п ћорр≥с. ¬иплачувати цю суму ћ≥н≥стерству охорони здоров'¤ на програми л≥куванн¤ раку леген≥в ≥ ≥нших викликаних тютюном захворювань (ми вважаЇмо, що профес≥онали одержанн¤ прибутку в≥д тютюну знають, ¤к зробити ц≥ п≥драхунки).

5. ѕровести опитуваннн¤ серед п≥дл≥тк≥в щодо форм реклами тютюну ≥ в≥дмовитис¤ в≥д тих форм реклами, що бачать б≥льше 10 % п≥дл≥тк≥в.

6. якщо ф≥рма ‘≥л≥п ћорр≥с заперечуЇ, що њњ представники роздають безкоштовн≥ сигарети п≥дл≥ткам, вона повинна надати докази того, що ц≥Їю д≥¤льн≥стю займаютьс¤ ≥нш≥ тютюнов≥ ф≥рми (ми думаЇмо, що профес≥онали маркетингу тютюну знають, чим займаютьс¤ њхн≥ конкуренти).

7. ѕ≥дтримати прийн¤тт¤ законодавства, що включаЇ заходи, що здатн≥ ефективно знизити р≥вень пал≥нн¤ серед п≥дл≥тк≥в, так≥ ¤к заборона реклами, п≥двищенн¤ податк≥в, захист прав некурц≥в (ми вважаЇмо, що фахов≥ тютюнов≥ лоб≥сти знають, ¤к вплинути на депутат≥в).

якщо ф≥рма ‘≥л≥п ћорр≥с виконаЇ хоча б половину наших пропозиц≥й, ми готов≥ визнати, що вона д≥йсно проти того, щоб д≥ти курили, ≥ що њй не потр≥бн≥ грош≥ в≥д продажу сигарет д≥т¤м.

ќргком≥тет  оал≥ц≥њ
23 вересн¤ 2000 року

horizontal rule

http://adic-ukraine.narod.ru /coalition/

Hosted by uCoz